mandag den 8. november 2010

Moti(vati)on

I dag skulle jeg egentlig have været ude, at løbe, men motivationen i formiddags var virkelig lig med nul. Jeg ved ikke hvorfor det vender så hurtigt, nogle dage er jeg super motiveret, mens jeg dynen andre dage er mere tiltrækkende. Det der motiverer mig de dage er, først og fremmest ønsket om et vægttab, men også, hvilket måske er endnu vigtigere, at have et eller flere mål. En af mine største ønsker er, at kunne komme til, at løbe en halvmaraton - det kunne virkelig være blæret! Dertil har jeg så nogle forskellige delmål, f.eks. ville det være rart, at lægge ud med, at kunne løbe 5 km uden pauser.
Jeg prøvede virkelig, at tænke på det her, men der var en lille ond og tyk engel, der sagde, at jeg skulle blive hjemme. Det endte så med, at jeg i stedet blev hjemme, og fik styr på mit værelse - så dagen er da ikke helt spildt!

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre lidt om, hvad I gør, når motivationen er lig med nul?

1 kommentar:

  1. Hej Nina,

    Jeg faldt tilfældigvis over din blog, og tænkte: "Hey, det her kender jeg jo godt". Jeg tænker, at du måske kan få en masse godt ud af at læse min blog :) www.angelic.dk - Jeg oprettede min blog i forbindelse med mit vægttab. Siden starten af april i år har jeg tabt 23 kilo, og jeg mangler nu kun de sidste 5. Jeg har brugt www.madlog.dk som redskab. Her opretter du en profil, indtaster din vægt, højde, alder, køn og aktivitetsniveau, samt hvor hurtigt et vægttab du ønsker, og så får du et kaloriebehov, som du skal holde dig indenfor. Så kan du simpelthen taste AL den mad ind du spiser, og på den måde nemt og overskueligt holde øje med dit kcal-indtag. På samme tid kan du også taste den motion ind du dyrker.

    Du kan se min madlog-profil her, hvis du mangler inspiration: http://www.madlog.dk/log/angelic

    Jeg motionerer også ca. 5 gange om ugen, ofte i 2 timer. Jeg får personligt meget ud af at deltage på hold. Dengang jeg, som dig, bare dyrkede motion på maskiner, kunne jeg BARE ikke komme afsted. Det er meget sjovere og meget mere motiverende at træne på hold, hvor der også er en træner, der kan give én et kærligt spark i røven.

    Når jeg mister motivationen, så prøver jeg at ændre min tankegang: "Jamen har du lyst til at være fed igen? Hvad godt kom der ud af det? Hvad får du ud af at spise 1 pizza, 2 muffins, 1 pose chips og 2 liter cola? Har du det overhovedet godt bagefter? Er det ikke bare SUPER fedt at være slank igen?"

    Alt i alt handler vægttab jo ikke kun om mad og motion, men i høj grad om ens tankemønstre. Dem er du først og fremmest nødt til at ændre, og du skal VIRKELIG ville det!

    Jeg håber, at du kunne bruge mine råd, og du er velkommen til at besøge min blog. Måske kan du med fordel se tilbage på mit arkiv, som starter tilbage i April, hvor jeg først gik i gang :)

    Hilsen Janne

    SvarSlet